Wycieczka do Zawoi

W dniach 15-17 października 2014 roku odbyła się wycieczka klas: 2LOog, 3TE i 3LOpB do Zawoi. Opiekę nad nami sprawowali nauczyciele: Jolanta Kubik, Andrzej Łata i Jarosław Kaprzyk.

15 października o godzinie 7 spotkaliśmy się przy pomniku Piłsudskiego, a następnie wyruszyliśmy w podróż do Zawoi. Po przyjeździe do schroniska rozpakowaliśmy się i wyruszyliśmy na naszą pierwszą małą wyprawę w góry.

Z Zawoi Markowa zielonym szlakiem dotarliśmy do schroniska na Markowych Szczawinach. Po trochę męczącym wejściu i zejściu szlakiem czarnym do Zawoi Podryżowane udaliśmy się na obiadokolację.

Drugi dzień poświęciliśmy górskiej wędrówce. Po śniadaniu z Przełęczy Lipnickiej (Krowiarek) wyruszyliśmy na Babią Górę (Diablak). Trasa była dość trudna, ale widoki na niej były jedyne, niezapomniane i niepowtarzalne. Podczas odpoczynku na Sokolicy (1367 m npm) zza chmur wyszło Słońce i cudownie oświetliło zbocza gór. Po drodze do celu minęliśmy jeszcze Kępę (1550 m npm), Główniak i wreszcie zdobyliśmy szczyt Babiej Góry (1725 m npm), zrobiło się bardzo zimno, jak to bywa na szczycie, ale byliśmy na to przygotowani poprzez odpowiedni ciepły strój. Zejście ze szczytu przez Przełącz Brona do schroniska na Markowych Szczawinach nie sprawiło nam wielkiego problemu byliśmy przecież „mocną grupą”. W Schronisku na Markowych Szczawinach krótki odpoczynek, a następnie zejście do Zawoi i tak nam minął drugi dzień. Trzeci dzień to dzień powrotu, ale równie ciekawy, bo zatrzymaliśmy się w Wadowicach, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Jana Pawła II i Bazylikę, a później udaliśmy się na pyszne kremówki papieskie. Kolejny przystanek był w Kalwarii Zebrzydowskiej. Tam zwiedziliśmy przepiękną barokową Bazylikę, w której umieszczony jest cudowny wizerunek Matki Bożej Kalwaryjskiej. Ostatnim punktem programu tej cudownej wycieczki był spacer po Krakowie – od Wawelu do Rynku Wycieczka należy do udanych, mimo tego że nie zawsze świeciło słońce.